Skip to main content

Kim jesteśmy

Tworzymy interdyscyplinarny zespół specjalistów z zakresu prawa, ekonomii, inżynierii, ochrony środowiska oraz chemii pracujący pod kierownictwem prezeski Moniki Kaźmierskiej, przy wsparciu doktora Marcina Kaźmierskiego.

Oferujemy kompleksową obsługę prawną w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa budowlanego, bezpieczeństwa chemicznego oraz bhp. Pomagamy przedsiębiorcom i jednostkom samorządu terytorialnego w kwestiach związanych z szeroko pojętą ochroną środowiska.

Doradzamy w zakresie ochrony powietrza atmosferycznego, gospodarowania odpadami, gospodarki wodno-ściekowej i handlu uprawnieniami CO₂. Zajmujemy się opracowaniem wniosków o decyzje środowiskowe i pozwolenia zintegrowane.

Kim jesteśmy - Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Posiadamy niezbędną wiedzę - Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.

Wspieramy przedsiębiorców w codziennym funkcjonowaniu, procesach inwestycyjnych i sytuacjach nadzwyczajnych w aspektach: prawnym, finansowym, planistycznymi i technologicznym.

Dla potrzeb naszych Klientów współpracujemy także ze środowiskiem naukowym – Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu, Politechniką Poznańską i Warszawską, Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu i Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym w Szczecinie.

Posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponujemy potencjałem technicznym i umiejętnościami niezbędnymi do wykonania zamówienia. Mając na uwadze kompleksowe spełnienie oczekiwań naszych Klientów, wdrożyliśmy Zintegrowany System Zarządzania, obejmujący wymagania norm ISO oraz EMAS.

Nasi pracownicy uprawnieni są do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli tajności „zastrzeżone” w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych.

Gwarancja jakości

Środowisko oraz Klienci nadają ton wszelkim naszym działaniom, są dla nas najważniejsi.

Przykładamy niezwykłą wagę do tego, co i jak robimy. Pracujemy tak aby dbając o interesy naszych Klientów, dbać także o środowisko.

Doradzamy, aby zmniejszyć zużycie surowców, nie generować zbędnych oddziaływań na środowisko i nie przenosić obciążeń środowiskowych pomiędzy komponentami.

więcej o wdrożonych systemach
Gwarancja jakości - Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.

Jesteśmy z Tobą na każdym etapie!

Poznaj nasz zespół

Prezeska Zarządu Kancelarii Ekologicznej Sp. z o.o.

Monika Kaźmierska

Prezeska Zarządu Kancelarii Ekologicznej Sp. z o.o.

kancelaria@kancelariaekologiczna.pl

Pani Monika Kaźmierska, prezeska zarządu Kancelarii Ekologicznej, jest absolwentką kierunków turystyka i rekreacja oraz psychologia. Posiada bogate doświadczenie w zakresie sprzedaży usług oraz negocjacjach. Jest czynną zawodowo psycholożką. W Kancelarii oprócz zarządzania, bieżącą pracą i relacjami z Klientami odpowiada za konsultacje społeczne oraz ocenę konfliktów społecznych w procedurach ocen oddziaływania na środowisko.

Pani Monika patrzy na zagadnienia i problemy całościowo, działa skutecznie z poszanowaniem człowieka i środowiska. Bierze analizowane kwestie w krzyżowy ogień sokratejskich pytań i szuka rozwiązań w duchu win-win. W pracy z Klientem przykłada dużą wagę do komunikacji a jej spojrzenie psychologiczne w połączeniu ze sportową wytrwałością i zdolnościami negocjacyjnymi są gwarantem skuteczności.

Wieloletnie doświadczenie w sporcie zawodowym sprawia, że pani Monika jest konsekwentną partnerką w działaniach, która podejmuje się nawet najtrudniejszych wyzwań a wszelkie tematy doprowadza do końca na czas.

Natalia Kubiak Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Koordynatorka Działu Wykonawstwa

Natalia Kubiak

Koordynatorka Działu Wykonawstwa
Główna specjalistka ds. ochrony środowiska

natalia.kubiak@kancelariaekologiczna.pl

Ukończyła studia magisterskie na kierunku Kształtowanie Środowiska Przyrodniczego na wydziale Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. W trakcie studiów uzyskała wszechstronną wiedzę z zakresu geografii, ochrony środowiska i innych nauk o Ziemi. Brała czynny udział w badaniach naukowych z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi. Ukończyła także studia podyplomowe na kierunku geologia na tej samej poznańskiej Uczelni. W trakcie trwania studiów podyplomowych miała okazję brać udział w praktycznych wyjazdach terenowych, a zdobytą wiedzę wykorzystuje w swojej pracy zawodowej. Miała okazję współpracować z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska w Poznaniu a także Departamentem Środowiska Wielkopolskiego Urzędu Marszałkowskiego, gdzie zdobyła cenne doświadczenie z zakresu realizacji zadań ochrony środowiska po drugiej stronie. Współpraca ta pomogła zdobyć szersze spojrzenie i perspektywę na obecnie wykonywaną pracę.

Natalia jest osobą zorganizowaną, sumienną oraz z dużym poczuciem odpowiedzialności za wykonywaną pracę. We współpracy z klientami stara się być dużym wsparciem. Zarówno w kontaktach z klientami, jak i jednostkami administracji publicznej bardzo wysoko ceni sobie dobrą komunikację i prezentuje pogląd, iż po drugiej stronie zawsze stoi człowiek. Bardzo ważne jest dla niej planowanie pracy, stawianie priorytetów i terminowość. Zdecydowanie woli zapobiegać „pożarom” niż je gasić. Jest ambitna, odczuwa ciągłą potrzebę rozwoju, dlatego nie boi się podejmować nowych wyzwań, a wszelkie powierzone zadania wykonuje z pełnym zaangażowaniem i profesjonalizmem.

W Kancelarii Ekologicznej jako konsultantka pracuje od 2015 r., natomiast od 2018 r. jest także koordynatorem działu wykonawstwa. W swojej pracy konsultantki zajmuje się głównie obszarami związanymi z pozwoleniami zintegrowanymi, wodnoprawnymi, decyzjami środowiskowymi, a także wszystkimi rodzajami pozwoleń sektorowych. Niestraszne są jej także nietypowe przypadki związane z koniecznością opracowania unikalnych dokumentacji. Szerokie spektrum działania Kancelarii Ekologicznej dało jej ogromne doświadczenie w postrzeganiu problematyki ochrony środowiska w przemyśle. Opracowała szereg dokumentacji dla ogromnej ilości przypadków z wielu branż przemysłu, w tym branży ciepłowniczej, drzewnej, spożywczej, galwanicznej, chemicznej, gospodarki odpadami czy chowu i hodowli zwierząt. Z sukcesem zdobywała wnioskowane decyzje administracyjne. Opracowując wnioski o decyzje środowiskowe, brała czynny udział w prowadzonych procesach inwestycyjnych. Specjalizuje się w realizacji zadań dla dużych zakładów przemysłowych oraz instalacji wymagających posiadania pozwoleń zintegrowanych. Sprawnie łączy kropki w obszarze oddziaływania na poszczególne komponenty środowiska, co daje jej doskonałe kompetencje w ocenie i analizie oddziaływania przedsięwzięć i instalacji na środowisko jako całość. Szczególnym zainteresowaniem darzy problematykę emisji hałasu, emisji do powietrza a także gospodarki odpadami. Opracowała szereg analiz akustycznych oraz analiz ukazujących oddziaływanie zakładów na jakość powietrza atmosferycznego. Wspiera duże zakłady przetwarzania odpadów, pomagając odnaleźć się w gąszczu przepisów, równocześnie uzyskując decyzje administracyjne umożliwiające prężne funkcjonowanie przedsiębiorstw odpadowych. W swojej pracy zdobyła także doświadczenie w prowadzeniu postępowań administracyjnych, wspierając jednostki samorządu w rozwikłaniu skomplikowanych spraw dotyczących np. wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach obarczonych konfliktami społecznymi czy przy ocenie złożonych dokumentacji.

Jako koordynatorka działu wykonawstwa dzieli się swoim doświadczeniem, jest merytorycznym wsparciem a także stara się tworzyć zgrany i wspierający się zespół. Czuwa nad terminami realizowanych w zespole zleceń, a także poprawnością merytoryczną opracowywanych dokumentów. Jest na bieżąco ze wszystkimi projektami realizowanymi w dziale wykonawstwa i stara się, aby efekty pracy konsultantów były jak najlepsze i jak najbardziej korzystne z praktycznego punktu widzenia, a zarazem w zgodzie z zasadami ochrony środowiska.

W pracy z Klientem

Posiadane przez Natalię doświadczenie, ilość przerobionych przypadków oraz umiejętność łączenia kropek nigdy nie przestaje zaskakiwać. Natalia uważnie analizuje, a to w połączeniu z bogatym doświadczeniem i wiedzą przekłada się na pozytywną i kończącą się sukcesem współpracę. Proponowane przez Natalię zapisy we wnioskach i decyzjach pozytywnie przekładają się na funkcjonowanie zakładu.

Z perspektywy Szefa

Mistrzyni organizacji pracy i prewencji „przeciwpożarowej”, zapobiegająca opóźnieniom i ewentualnym trudnościom. Posiadane doświadczenie merytoryczne oraz umiejętności zarządcze oraz interpersonalne w tysiącu procentach predestynują Ją do zarządzania zespołem i najtrudniejszymi projektami.

Agnieszka Popiela Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Koordynatorka Działu Stałej Obsługi

Agnieszka Popiela

Koordynatorka Działu Stałej Obsługi
Starsza specjalistka ds. ochrony środowiska, bhp oraz ppoż.

agnieszka.popiela@kancelariaekologiczna.pl

Ukończyła studia na kierunku Technologia Chemiczna na Politechnice Poznańskiej, zdobywając tytuł magistra inżyniera w specjalizacji galwanotechnika. Poszerzyła wiedzę, kończąc studia podyplomowe na kierunku Menedżer BHP w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu oraz zdobywając i regularnie odnawiając uprawnienia Inspektora ochrony przeciwpożarowej w Szkole Aspirantów Pożarnictwa Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu. Wiedzę i umiejętności poszerzała, biorąc udział w szeregu szkoleń, kursów i warsztatów z zakresu ochrony środowiska, gospodarowania odpadami, zintegrowanych systemów zarządzania, ale również branżowych dotyczących między innymi bezpieczeństwa i higieny pracy, zarządzania chemikaliami w świetle rozporządzenia REACH, jak i dyrektywy IED czy BAT w galwanotechnice.

Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w pracy w przemyśle metalowym i chemicznym jako technolożka obróbki chemicznej, specjalistka ds. ochrony środowiska i powłok antykorozyjnych, specjalistka ds. ochrony środowiska i bhp oraz starsza specjalistka ds. ochrony środowiska. W swojej pracy uczestniczyła i prowadziła z sukcesem projekty proekologiczne, których celem było ograniczenie emisji zanieczyszczeń do powietrza, zmniejszenie ilości wytwarzanych odpadów, budowa oczyszczalni ścieków przemysłowych odprowadzanych do wód, likwidacja magazynu chemicznego, usunięcie metali ciężkich z gleby, ziemi i wód gruntowych czy redukcja emisji hałasu do środowiska. Przez wiele lat brała czynny udział w procesach inwestycyjnych począwszy od opracowania koncepcji, poprzez uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, decyzji o warunkach zabudowy, pozwoleń na budowę, proces budowy, aż po uruchomienie instalacji. Szeroką wiedzę zdobyła podczas audytów przeprowadzanych również w zakładach poza granicami naszego kraju. Wielokrotnie uczestniczyła w kontrolach prowadzonych przez organy administracji publicznej. Prowadząc szkolenia i warsztaty z zakresu ochrony środowiska, bhp czy gospodarowania chemikaliami, z wielką swadą dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem, bardzo często posługując się przykładami dla zobrazowania przekazywanych treści.

Wykształcenie i dociekliwość, a przede wszystkim współpraca ze specjalistami różnych dziedzin pozwoliły jej zdobyć szeroką wiedzę o zagadnieniach dotyczących ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej w przemyśle oraz wzajemnym ich powiązaniu, dzięki czemu posiada wysoką wrażliwość w obserwacji i doradzaniu.

Z Kancelarią Ekologiczną związana jest od czerwca 2022 r. Zajmuje się przede wszystkim opracowywaniem wniosków o wydanie pozwoleń sektorowych, wniosków o uznanie produktu ubocznego, kart informacyjnych przedsięwzięcia dla różnych gałęzi przemysłu. Dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu bierze udział w kontrolach przeprowadzanych przez organy administracji publicznej. Nadto wizytuje i audytuje zakłady głównie w zakresie zagadnień związanych z ochroną środowiska i gospodarką odpadami, ale również od strony wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, jak również ochrony przeciwpożarowej. Jej wiedza i umiejętności są podstawą w codziennej stałej obsłudze klientów oraz dają szerokie możliwości w bieżącym doradztwie, konsultacjach i sprawozdawczości. Będąc specjalistką ds. bhp i ppoż., realizuje zadania służby bhp, a także prowadzi szkolenia wstępne i okresowe, uczestniczy w opracowywaniu oceny ryzyka zawodowego, przeprowadza postępowania powypadkowe, a przede wszystkim znajduje potencjał do poprawy warunków pracy.

Koordynując pracą działu Stałej Obsługi, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z młodszymi pokoleniami specjalistów ds. ochrony środowiska. Chętnie pracuje w terenie, zabierając ze sobą innych członków zespołu, by pokazać im, jak i gdzie patrzeć, o co pytać, na co zawracać szczególną uwagę, aby efektywnie wspomóc działania klientów. Ceni sobie różnorodność zagadnień i pojawiających się problemów do rozwiązania, bowiem lubi ciągły rozwój i zdobywanie nowych kompetencji. Stawia na dobrą komunikację i osobiste poznawanie klientów. Nie boi się zadawania pytań i bezpośredniej konfrontacji z trudnymi przypadkami, a dzięki dociekliwości i wnikliwej analizie potrafi wyciągać słuszne wnioski i celnie wskazywać możliwe kierunki działania.

W pracy z Klientem

Agnieszka to swój człowiek dla każdego zakładu produkcyjnego. Dzięki posiadanemu bogatemu doświadczeniu z zakładów produkcyjnych różnych branż Agnieszka dokonuje szybkiej analizy, celnie wskazując na punkty wymagające uwagi, zadaje właściwe pytania i wie, gdzie szukać na nie odpowiedzi. Zwraca uwagę nie tylko na tematy środowiskowe, ale i bhp. Agnieszka nie przejdzie obojętnie obok żadnego zagadnienia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.

Z perspektywy Szefa

Agnieszka jest mistrzynią w zakresie wdrażania nowych adeptów w arkana konsultingu środowiskowego, a w szczególności wypełniania obowiązków przez zakłady przemysłowe w zakresie np. KOBiZE, BDO.

Niezwykła spostrzegawczość, celność pytań w połączeniu z wiedzą i bogatym doświadczeniem sprawiają, że Agnieszka jest jasnowidzem wszystkich widocznych i niewidocznych niedomagań w zakładzie.

Marcin Kaźmierski Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Kierownik projektu badawczo-rozwojowego

dr Marcin Kaźmierski

Kierownik projektu badawczo-rozwojowego
marcin.kazmierski@kancelariaekologiczna.pl

Pan Marcin posiada szeroką wiedzę potwierdzoną wykształceniem formalnym, które prowadzi od ochrony środowiska poprzez systemy zarządzania, geoinformację, do prawa. Posiada tytuł doktora nauk o Ziemi i środowisku, jest także radcą prawnym oraz biegłym sądowym w dziedzinie ochrony środowiska powołanym przez Prezesa Sądu Okręgowego w Poznaniu. Zdobytą wiedzę od lat weryfikuje i pogłębia w pracy nad kolejnymi projektami w zakresie oddziaływania antropogenicznego. Posiada bogate doświadczenie w ocenach oddziaływań na środowisko, dużą znajomość poszczególnych branż przemysłowych oraz metod ochrony i monitorowania środowiska.

Bez względu na posiadanie przekrojowej wiedzy i umiejętności holistycznego spojrzenia, pan Marcin pracuje na szczególe. Lata pracy udowodniły, że w zakresie ochrony środowiska w przemyśle niezbędne jest szerokie spojrzenie, jednak bardzo często różnicę robi szczegół i właśnie na ów szczegół pan Marcin jest wyczulony.

Istotne jest dla niego dobro Klienta przez pryzmat ochrony środowiska. Do projektów podchodzi całościowo, dbając o każdą ich składową. Dla pana Marcina celem nie jest jedynie uzyskanie decyzji, lecz zapewnienie możliwości faktycznego z niej korzystania, zabezpieczenie Klienta i dbałość o środowisko. Pan Marcin przykłada olbrzymią wagę do zarządzania ryzykiem oraz, dzięki ogromnej wiedzy i doświadczeniu praktycznemu, doskonale diagnozuje problemy i szybko dostrzega możliwe do zastosowania rozwiązania.

Pracę pana Marcina cechuje niezwykła uważność zarówno na wszystko, co jest związane z projektem, jak i na drugiego człowieka. Szerokie spojrzenie w połączeniu z umiejętnością wyszukiwania istotnych szczegółów pozwalają mu całościowo podchodzić do zadań i skutecznie je realizować.

Wypowiadał się w TVP3 Poznań jako ekspert w tematach:

Pan Marcin był prelegentem na licznych konferencjach oraz prowadzącym szkolenia, m.in.:

2024

2023

2022

2021

2020

2019

2018

2017

Weronika Warachowska Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Starsza specjalistka ds. ochrony środowiska i analiz geoinformacyjnych

dr inż. Weronika Warachowska

Starsza specjalistka ds. ochrony środowiska i analiz geoinformacyjnych
weronika.warachowska@kancelariaekologiczna.pl

Specjalistka ds. ochrony środowiska i analiz geoinformacyjnych ze specjalizacją w zakresie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych. Z Kancelarią Ekologiczną współpracuje od 2016 roku w zakresie doradztwa w obszarze ochrony powietrza atmosferycznego, gospodarki odpadami i gospodarki wodno-ściekowej. Dotychczas zrealizowała blisko 160 projektów doradztwa środowiskowego, w tym 25 dotyczących pozwoleń zintegrowanych oraz 42 dotyczące uczestnictwa w systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych. Jest także autorką ponad trzydziestu opinii i ekspertyz środowiskowych oraz kilkunastu dokumentacji w postępowaniach odwoławczych. Od roku 2020 pełni w Kancelarii Ekologicznej obowiązki Pełnomocniczki ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania.

Autorka oraz prowadząca szkolenia w ramach Akademii Przemysłu i Środowiska dotyczące wykorzystania systemów informacji geograficznej w postępowaniu o wydanie decyzji środowiskowych oraz przydziału bezpłatnych uprawnień do emisji gazów cieplarnianych.

Doktorka w dziedzinie nauk o Ziemi i środowisku oraz absolwentka studiów inżynierskich i magisterskich na kierunku geoinformacja na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Swoje zainteresowania naukowe wiąże z systemami wspomagania podejmowania decyzji w obszarze zarządzania różnymi komponentami. Jej praca doktorska traktowała o wspomaganiu zarządzania ryzykiem powodziowym przy wykorzystaniu rozwiązań opartych na przyrodzie. Jest członkinią akcji naukowej COST (eng. European Cooperation in Science & Technology) oraz organizacji Land4Flood, której działalność skupia się na współpracy jednostek naukowych, administracji publicznej, biznesu oraz podmiotów prywatnych w celu efektywnego zarządzania ryzykiem powodziowym na terenach prywatnych.

Prelegentka oraz uczestniczka licznych międzynarodowych oraz ogólnopolskich konferencji naukowych i branżowych, m.in.:

  • Ecology & Safety Conference w 2023 r. – Burgas, Bułgaria
  • European Geosciences Union General Assembly w 2019 r. oraz 2022 r. – Wiedeń, Austria
  • International Academic Association on Planning, Law, and Property Rights Conference w 2020 r., Uście and Łabą, Czechy
  • Ogólnopolska Konferencja Hydrologiczna w 2018, 2019 oraz 2021 r., Poznań, Polska

Uczestniczka staży naukowych:

  • w Regionalnym Centrum Badań Polityki Energetycznej przy Uniwersytecie Korwina w Budapeszcie (Węgry, 2022 r.) – badania nad implementacją rozwiązań opartych na przyrodzie w zarządzaniu ryzykiem powodziowym w Polsce i na Węgrzech
  • na Uniwersytecie w Vigo (Hiszpania, 2020 r.) – badania nad aplikacją teorii gier w celu ustalenia zakresu współpracy podmiotów procesu decyzyjnego w zarządzaniu ryzykiem powodziowym na terenach prywatnych
  • na Uniwersytecie im. Jana Evangelisty Purkyne w Uściu nad Łabą (Czechy, 2019 r.) – badania nad wielopoziomowym zarządzaniem ryzykiem powodziowym na terenach prywatnych w Czechach

Ekspertka ds. planów lokalnych w projekcie finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki „iTre-es – Wpływ zmian instytucjonalnych na świadczenia ekosystemów dostarczane lokalnym społecznościom przez drzewa i krzewy”.

Autorka i współautorka publikacji naukowych w dziedzinie nauk o Ziemi i środowisku w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym, korzystania z różnych komponentów środowiska oraz zarządzania nimi:

Autorka publikacji na platformie Akademia Przemysłu i Środowiska:

Autorka i prelegentka szkoleń:

Jej celem zawodowym jest ciągłe podejmowanie nowych wyzwań, specjalizuje się w trudnych przypadkach i sytuacjach bez wyjścia, pasjonuje się projektowaniem nowych rozwiązań w ochronie środowiska zarówno w praktyce, jak i na polu naukowym.

W pracy z Klientem

Zwraca uwagę doświadczenie oraz szeroka wiedza Weroniki, znacząco wykraczająca poza zagadnienia systemu handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych. Zarówno treść opracowanych dokumentów, jak i forma pozwalają na skuteczną realizację przedsięwzięcia.

Z perspektywy Szefa

Weronika to ideał konsultanta – osoba niebojąca się żadnych tematów i wyzwań merytorycznych, wytrwała w pracy, obowiązkowa i terminowa. Weronika doskonale łączy wiedzę teoretyczną należną doktorowi z wieloletnim doświadczeniem praktycznym konsultanta.

Weronika wspiera Kancelarię w systemowym podejściu do działań. Z wytrwałością godną starożytnych myślicieli posiadła wiedzę o systemach zarządzania, przekuła ją na działający system i w idealnym Cyklu Deminga planuje go, sprawdza i usprawnia.

Magdalena Zachara Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Specjalistka ds. ochrony środowiska

Magdalena Zachara

Specjalistka ds. ochrony środowiska
magdalena.zachara@kancelariaekologiczna.pl

Ukończyła studia inżynierskie i magisterskie na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu na kierunku Ochrona Środowiska, w trakcie których uzyskała wszechstronną wiedzę m.in. z zakresu: mikrobiologii środowiska, ekotoksykologii, ochrony przyrody i zarządzania jej zasobami, ochrony powietrza i wód, ochrony i kształtowania zasobów glebowych, rekultywacji terenów zdegradowanych, biogeochemii środowiska, monitoringu i ocen środowiskowych, wiedzy prawno-ekonomicznej, planowania przestrzennego. Stoi na stanowisku, że współczesna ochrona środowiska to dziedzina łącząca wiele obszarów nauki z praktyką zarządzania środowiskiem. Odbyła praktyki zawodowe w jednostkach administracji publicznej takich jak Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowa Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Poznaniu, dzięki którym zyskała doświadczenie w realizacji zadań z zakresu ochrony środowiska z perspektywy pracy organu administracji.

W swojej pracy jest zaangażowana, dokładna, ambitna i dobrze zorganizowana. Nie boi się wyzwań i chętnie podejmuje się realizacji nowych projektów. Powierzone zadania wykonuje z należytą starannością. Głęboko wierzy w to, że istotną cechą dobrego konsultanta jest umiejętność słuchania i zrozumienia problemów klientów, co wykorzystuje w swojej pracy, aby skutecznie wspierać klienta w rozwiązywaniu trudności i dylematów. Nie boi się zadawać pytań i szukać nowych rozwiązań. W wykonywanej pracy stawia przede wszystkim na cierpliwość, terminowość i odpowiedzialność za powierzone zadania. Cechuje ją dobra i życzliwa komunikacja, zarówno w kontaktach z klientami, jak i organami administracji publicznej, nawet w stresujących sytuacjach. Nieustannie poszerza zdobytą wiedzę i dąży do doskonalenia umiejętności, aby móc spoglądać na stawiane problemy z szerszej perspektywy.

W Kancelarii Ekologicznej pracuje od kilku lat. Obecnie zajmuje się opracowywaniem dokumentacji o wydanie decyzji środowiskowych, pozwoleń zintegrowanych oraz pozwoleń sektorowych, głównie z zakresu gospodarki odpadami. W przeszłości realizowała również projekty dotyczące pozwoleń wodnoprawnych czy pozwoleń emisyjnych. W trakcie swojej kilkuletniej pracy w Kancelarii opracowała szereg dokumentacji dla wielu zakładów przemysłowych z różnych dziedzin gospodarki i z powodzeniem uzyskała wnioskowane decyzje administracyjne.

Autorka publikacji na platformie Akademia Przemysłu i Środowiska:

W pracy z Klientem

Magda dała się poznać jako dobry duch potrafiący znaleźć nić porozumienia z wszystkimi osobami zaangażowanymi w temat. Z uśmiechem podchodzi do drugiego człowieka, a każde nowe zadanie jest dla niej wyzwaniem i celem do zrealizowania.

Z perspektywy Szefa

Magda jako mama dwójki berbeciów przejawia ponadprzeciętny poziom zorganizowania, odpowiedzialności i terminowości. Jest osobą bardzo pracowitą, sumienną, dokładną i odpowiedzialną. Posiada dużą umiejętność planowania swojej pracy, dzięki czemu jest osobą terminową. Na wysokim poziomie nawiązuje kontakty zarówno z klientami, jak i osobami z jednostek administracyjnych. Jest otwarta na nowe wyzwania i projekty, dzięki czemu stale poszerza swoje doświadczenie i wiedzę merytoryczną. Jest bez wątpienia osobą godną zaufania.

Julia Bartoszko Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Młodsza specjalistka ds. ochrony środowiska

Julia Bartoszek

Młodsza specjalistka ds. ochrony środowiska
julia.bartoszek@kancelariaekologiczna.pl

Ukończyła studia na kierunku Zarządzanie Środowiskiem na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie zdobyła wiedzę w zakresie problematyki jakościowego i przestrzennego zróżnicowania warunków przyrodniczych, zagrożeń środowiska, a także rozwiązywania problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Odbyła praktyki w jednostce administracji publicznej w wydziale Zarządzania Środowiskiem, który realizuje zadania dotyczące udziału w strategicznych ocenach oddziaływania na środowisko, przeprowadza oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko i uczestniczy w tych ocenach. Zdobyte doświadczenie znacznie poszerzyło jej perspektywę i pozwoliło lepiej zrozumieć wszelkie działania podejmowane od strony instytucjonalnej.

Częścią zespołu Kancelarii Ekologicznej jest od marca 2024 r., zajmuje się przede wszystkim tematyką związaną z gospodarką odpadami i pozwoleniami emisyjnymi. Dodatkowo wspiera klientów w zakresie stałej obsługi tj. doradztwie w kwestiach środowiskowych, sprawozdawczości czy obsługi systemu BDO. Chętnie uczestniczy w audytach przeprowadzanych w zakładach nowych i stałych klientów, podczas których wnikliwie obserwuje, co pozwala jej na późniejsze sporządzenie wyczerpującego raportu.

Swoje projekty wykonuje z dużą dokładnością, jest zwolenniczką bardzo wnikliwej i precyzyjnej analizy, a przede wszystkim podejścia holistycznego, co pomaga jej zrealizować zlecenia w sposób kompetentny i kompleksowy. Posiada w sobie wiele ambicji i chęci, które przekłada na nieustanne poszerzanie wiedzy na różnych płaszczyznach. W swoich działaniach jest niezwykle konsekwentna, a pojawiające się przeszkody traktuje jak wyzwania a nie przeciwności czy utrudnienia. Mocno wierzy w to, że fundamentem udanej współpracy jest dobra wzajemna komunikacja, która znacznie ułatwia pracę każdej ze stron. Zawsze bardzo wnikliwie i z ogromną precyzją analizuje dostarczoną dokumentację, co przejawia zadawaniem wielu celnych pytań okraszonych przemiłym uśmiechem.

W pracy z Klientem

Julia dała się poznać jako odpowiedzialna i sumienna konsultantka potrafiąca zarówno zadać celne pytanie, jak i z całej masy danych i materiałów źródłowych wyciągnąć niezbędne informacje.

Z perspektywy Szefa

Julię cechuje ciekawość świata, chęć rozwoju i otwartość na wiedzę, co jest szczególnie istotne w pracy konsultanta z uwagi na niepowtarzalność tematów i nieustanną potrzebę samokształcenia.

Agata Przybył Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
Młodsza specjalistka ds. ochrony środowiska

Agata Budaj

Młodsza specjalistka ds. ochrony środowiska
agata.budaj@kancelariaekologiczna.pl

Studentka studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie Środowiskiem, który realizowany jest na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła studia licencjackie na tym samym kierunku. W tracie studiów zdobyła szeroką wiedzę o naukach o Ziemi i środowisku, a w szczególności w zakresie rozumienia przyczyn oraz sposobów rozwiązywania problemów ochrony środowiska, modelowania zjawisk i procesów przyrodniczych oraz prognozowania oddziaływań na środowisko, a także analizowania i optymalizowania systemów zarządzania środowiskiem w różnych skalach przestrzennych. Uzyskała kompetencje organizacyjne związane ze stosowaniem rozwiązań prawnych i ekonomicznych w administrowaniu środowiskiem.

W Kancelarii Ekologicznej pracuje od marca 2024 r. Wcześniej przez 2 lata w pracy zawodowej zajmowała się tematyką związaną z wodami podziemnymi, w szczególności pozwoleniami wodnoprawnymi oraz analizami ryzyka ujęć wód. Kancelaria Ekologiczna umożliwiła jej rozwój w szerszym zakresie tematycznym, który obejmuje różne rodzaje wniosków o wydanie pozwoleń dla podmiotów z różnorodnych sektorów gospodarki. W firmie pracuje nad wnioskami o wydanie decyzji środowiskowych i o zmianę pozwoleń zintegrowanych oraz innymi, mniej „standardowymi” zleceniami, takimi jak wniosek o odstępstwa od granicznych wielkości emisyjnych (tzw. BAT AELs) dla instalacji przemysłowych.

Pomimo młodego wieku nie boi się podejmować zawodowych wyzwań, a w swojej pracy kładzie nacisk na to, aby zrozumieć problematykę danego zadania oraz wymagania stawiane przez konkretnego klienta, dzięki czemu wykonywana przez nią praca jest w możliwie dużym stopniu przemyślana i realizowana z należytą starannością. Jako istotną cechę charakteru, która ułatwia pracę w tym zawodzie wskazuje ambicję, która umożliwia odczuwanie ciągłej chęci rozwoju i zdobywania wiedzy w zakresach związanych z ochroną środowiska.

W pracy z Klientem

Dla Agaty nie ma trudnych tematów. Cechuje Ją szybkość działania w połączeniu z wnikliwą analizą tematów i danych wejściowych. Otwartość na rozmowę i dobre relacje powodują, że współpraca z Agatą jest bardzo cenna i przebiega wzorcowo.

Z perspektywy Szefa

Agata jest osobą dokładną, dociekliwą i bardzo błyskotliwą. Doskonale radzi sobie w realizacji powierzonych jej zadań, a równocześnie nie boi się zadawać pytań. Jest osobą bardzo komunikatywną i otwartą, co przekłada się na wzorcową współpracę zarówno z klientami, jak i osobami z jednostek administracyjnych. Nie boi się nowych wyzwań, a błyskotliwość w łączeniu kropek może zawstydzić niejednego doświadczonego konsultanta i specjalistę od ochrony środowiska.

Zobacz, jak pracujemy

Zaufali nam

Skontaktuj się
z nami

Kancelaria Ekologiczna Sp. z o.o.
ul. Wodna 11, 61-782 Poznań

Pracujemy od 7.00 – 15.00

Na przesłane zapytania odpowiadamy w ciągu dwóch dni roboczych